Interneta veikala cena. Visiem zināms, ka tirdzniecības bizness internetā veidojas, attīstās un paplašinās ļoti strauji. Interneta veikali droši vien ir ātrākais, vienkāršākais un pieprasītākais iepirkšanās veids. Ir daudz interneta veikalu priekšrocību, taču, lai interneta veikals nestu veiksmi, jāpieliek lielas pūles un nevajadzētu ierobežot veiksmi nosakošas investīcijas.
Interneta pārdošanas pasaulē ielauzties vēlas dažādi uzņēmēji. Vieni veiksmīgi nostabilizējas, veidojot un paplašinot fizisko veikalu tīklu, turklāt tiecas vēl vairāk nostiprināt tirdzniecību internetā, citi veido abus – gan fizisko, gan interneta veikalu, cenšoties jau no paša sākuma attīstīt biznesu abās jomās. Ir arī pat jaunie uzņēmēji, kas nolēmuši tirdzniecību sākt uzreiz no interneta. Visiem uzņēmējiem, kam interesē interneta veikals, tā funkcijas un lietderība, bez šaubām, būtiska ir arī cena un no kā tā atkarīga.
Interneta veikals: īrēt vai pirkt?
Tiem, kuri vēlas interneta veikalu, pirmām kārtām interesē, kas ir izdevīgāk: īrēt vai pirkt? Katram variantam ir savas priekšrocības un trūkumi. Noteikta lēmuma pieņemšanu ietekmē tas, vai uzņēmējs jau sen ir nostiprinājies tirdzniecības pasaulē un vai tam ir mērķi, konkrētas vēlmes un vīzijas, kas saistītas ar interneta veikalu, un, bez šaubām, vai tas vēlas efektīvus rezultātus, vai uzņēmējs vēlas tikai izmēģināt, iepazīties ar interneta veikala darbības principu un mehānismu no iekšpuses.
Parasti īre ieteicama tiem, kuri elektroniskajā tirdzniecībā sper tikai pirmais soļus vai to tirdzniecība ir neliela. Tādējādi interneta veikala īre ir piemērota tiem, kuru bizness ir jauns vai neliels un kuriem ir vēlme iepazīties ar interneta veikala darbības principu un sniegtajiem rezultātiem. Ja kaut kas neizdodas, ja tirdzniecība neattīstās, pārtraukt biznesu ir nesāpīgi un nav liela riska. Īre ir piemērota arī tiem, kuriem ir ļoti ierobežots budžets un kuri vēlas maziem soļiem doties pretī plašākai uzņēmējdarbībai. Visbiežāk norādītās interneta veikala īres priekšrocības ir ātra, viegla, vienkārša ieviešana, diezgan vienkāršs sākums, taču lielākais un ievērojamākais trūkums – šabloniskums. Jūsu izīrētais interneta veikals būs līdzīgs vai pat identisks citiem simtiem veikalu. Tā ka ir vērts padomāt, vai ir vēlme būt tādam pašam kā citiem vai arī ir vēlme nopietni ieinteresēt klientu ar atšķirīgu interneta veikalu (runājot gan par dizainu, gan funkcijām).
No otras puses, interneta veikala izveidošana, lai arī prasa lielas investīcijas, visbiežāk ir ļoti pievilcīgs risinājums. Uzņēmēji, kuri izvēlas veidot interneta veikalu, uzreiz nopietni orientējas uz tirdzniecību, tās rezultātiem, klientu vēlmēm un oriģināliem risinājumiem. Izveidotais interneta veikals atšķiras no visiem īrējamajiem veikaliem, kuri parasti ir vienādi un neizceļas no vienādās, internetā esošās masas. Tas nav šablonisks, pārsteidz ar nestandarta risinājumiem, meklē, kā visērtāk piekļūt klientam, pielāgojas tā vajadzībām un tirdzniecību vienkāršo visos iespējamajos veidos.
Interneta veikala veidošana: kā ietekmē mainās cena
Interneta veikala izveidošanas cenas var būt ļoti dažādas. Bieži neprasmes un nezināšanas dēļ, lai pēc iespējas vairāk ietaupītu, tiek zaudēts vēl vairāk. Tāpēc svarīgi saprast, no kā ir atkarīga cena, kuras lietas ir dārgākās, kāpēc to cena ir tāda, kādu labumu tās var sniegt, kādiem risinājumiem nevajadzētu žēlot investīcijas.
Vispirms vajadzētu sākt no interneta veikala projekta, kura cena ir atkarīga no tehnisko prasību sastādīšanas. To ietekmē plānojamās produkcijas daudzums, tās pārvaldīšana, koriģēšana, rediģēšana, jaunas produkcijas ieviešana, ieviešamie norēķināšanās veidi (piemēram, skaidrā naudā vai ar pārskaitījumu, izmantojot “PayPal”, “mokėjimai.lt” u.c.), kuriem jāgarantē ērta preces vai pakalpojuma apmaksa, piegādes moduļu ieviešana (dažādi piegādes veidi), pasūtījumu administrēšana (informēšana par jauniem klientiem, pasūtījumiem, pasūtījumu uzraudzība, pasūtījumu statusa norādīšana pircējam u.c.), grāmatvedības uzskaites programmas pieslēgšana un citi nepieciešamie un vēlamie moduļi, kas noderēs tirdzniecībai. Jo vienkāršāku, automatizētāku sistēmu vēlas uzņēmējs, jo vairāk nāksies investēt. Pats par sevi saprotams, ka projekta vadības izmaksas tāpat prasa investīcijas: ir jāsaskaņo dizaina jautājumi, projektu vadība, jāorganizē darbi un jākoordinē speciālisti.
Cenu ietekmē arī programmatūras pirkšana vai īre. Var izmantot bezmaksas programmas (piemēram, atvērtā koda e-komercijas platformu “Magento”), tāpat programmatūru var pirkt, īrēt vai abonēt licences.
Lai interneta veikalu varētu realizēt, nepieciešami programmētāji. To darba cena ir atkarīga gan no uzkrātās pieredzes, gan no tehniskajām prasībām: jo tās lielākas, jo vairāk stundu programmētājam nāksies veltīt, lai paveiktu savu darbu.
Runājot par dizainu, jāsaprot viena lieta: ja vēlaties interneta veikala dizaina kopiju, kas masveidā parādās internetā, to iegādāties ir lēti. Taču vienlaikus arī saprotams, ka tas neparāda interneta veikala citādību un tas vienkārši tiks identificēts ar tūkstošiem citu. Unikāls dizains ir viena no svarīgākajām atslēgām, kas var ieinteresēt pircēju, piesaistīt to, modināt ziņkāri un pārliecināt palikt. Tas prasa lielu speciālista laika patēriņu, tāpēc maksā dārgāk. Šāds dizains atbilst uzņēmēja vajadzībām un vēlmēm: struktūra, izkārtojums un stils tiek veidots no nulles atbilstoši vēlmēm. Unikālu dizainu var saskaņot ar izmantojamo standarta satura pārvaldes sistēmu. Taču svarīgi atzīmēt, ka dažādi unikāli dizaini var atšķirties ar kvalitāti, kas ir atkarīga no dizainera spējām un pieredzes. Lai neviltos, iesakām sekot līdzi, izpētīt dizainera darbus – tā varēsiet rast priekšstatu par darbu kvalitāti. Mēdz gadīties, ka izveidotais dizains izrādās vēl vienkāršāks par simtiem izmantojamo šablonu, taču labākajā gadījumā dizainers jūs pārsteigs ar unikāliem risinājumiem un apķērību. Turklāt dizaina risinājumu cena ir atkarīga arī no interneta veikala lieluma. Tātad jo vairāk uzmanības tiek veltīts dizainam, tā kvalitātei, jo vairāk laika un līdzekļu jāiegulda.
Veidojot unikālu dizainu, var veidot arī unikālu sistēmu. Tas ir vēl sarežģītāks darbs, kas prasa lielus līdzekļus. Parasti interneta veikalu pasūtītājiem pietiek ar standarta satura pārvaldes sistēmu, jo tai ir daudz funkciju. Kāpēc tomēr var ievajadzēties unikālu satura pārvaldes sistēmu? No vienas puses, tā ir obligāta, ja jūsu ideja ir oriģināla, jauna un to vēl neviens nav izpildījis. Nestandarta risinājumi prasa nestandarta satura pārvaldes sistēmu. No otras puses, individuāla satura sistēmu ieteicams veidot brīdī, kad mērķis ir funkcionalitāte, atbrīvojoties no daudziem nevajadzīgiem standarta satura sistēmas elementiem un ieviešot oriģinālu risinājumu. Tādējādi unikāla satura pārvaldes sistēma ir orientēta uz konkrētām funkcijām, kas nepieciešamas konkrētam interneta veikalam, un uz oriģināliem nestandarta risinājumiem. Turklāt unikāla satura sistēma ir īpaši aktuāla lieliem interneta veikaliem, kas tiecas pēc optimālas darbības, automatizējot daudzus tirdzniecības procesus, kas atvieglo sarežģītu biznesa darbību.
Nevajag aizmirst arī SSL sertifikātus (https://), kas ir drošības komponents. To cenas var atšķirties atkarībā no to adrešu skaita, kurām ir paredzēts lietot sertifikātu (standarta SSL sertifikāts, SAN SSL sertifikāts, “Wildcard SSL” sertifikāts).
Nevajag aizmirst, ka interneta veikals nevar sākt veiksmīgi darboties un nest peļņu, kad tas ir tikko izveidots. Svarīgi parūpēties par mārketingu, kas prasa lielus papildu līdzekļus. Ja vēlaties, lai interneta veikals tiktu pamanīts, vispirms jāinvestē reklāmā internetā, tās organizēšanā. Nevar izlaist arī SEO (optimizācija meklētājprogrammām), kas var palīdzēt piesaistīt pircējus un tādā veidā palielināt pārdevumus, popularizēt veikalu un sniegt augstu pozīciju “Google” meklētājos. Protams, tas prasa papildu līdzekļus.
Vārdu sakot, jo vairāk individuāla darba prasīs interneta veikala izveidošana un jo vairāk funkciju tam būs jāpilda, jo cena būs augstāka. Katra jauna papildu funkcija, modulis un oriģināls risinājums prasa lielākas investīcijas. Vērts atzīmēt, ka rūpīga interneta veikala veidošana prasa atbildīgu darbu, savu jomu pārzinošu speciālistu attapību un klienta vēlmi atšķirties, lai kļūtu par tāda interneta veikala īpašnieku, kas ne tikai atbilst klientu vajadzībām, bet arī sākt produktīvi strādāt.